Największe znaczenie ma dla mnie efektywność prowadzonych działań. Śledzę nowinki dotyczące terapii i staram się je wdrażać do własnej praktyki czyniąc ją coraz bardziej skuteczną. Uzyskanie certyfikatu w zakresie Terapii Sensomotorycznej oraz poszerzenie zakresu działań o Metodę Warnkego istotnie podniosło jakość pracy logopedycznej i pedagogicznej.
Znajomość różnorodnych metod terapii sprawia, że mogę łatwiej dopasowywać je do potrzeb każdego dziecka oraz usprawniać sfery, które pozostają w bliskim kontakcie z mową.
Na co dzień współpracuję z wieloma specjalistami, bo wierzę, że tylko całościowe spojrzenie na dziecko oraz kompleksowe działanie przynosi efekty.
Dbam o to, aby terapia dziecka przebiegała w atrakcyjny sposób.
Wyznaje zasadę, że tylko praca w bliskim kontakcie z rodzicami może przynieść założony efekt. Traktuję rodziców jako moich partnerów, którzy najlepiej znają swoje dziecko i mają na nie największy wpływ.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam współpracując przez wiele lat ze Stowarzyszeniem Handicap we Wrocławiu, Milickim Stowarzyszeniem Przyjaciół Dzieci i Osób Niepełnosprawnych oraz Szkołą Integracyjną w Trzebnicy. Od kilkunastu lat prowadzę gabinet logopedyczny. Ponadto organizuję szkolenia dla rodziców i nauczycieli dotyczące wspomagania rozwoju dziecka.
W trosce o wysoki standard prowadzonej terapii logopedycznej i pedagogicznej stale podnoszę swoje kwalifikacje biorąc udział w szkoleniach i warsztatach poświęconych tematyce logopedycznej, neurorozwojowej i pedagogicznej. Szczególne znaczenie dla rozwoju zawodowego miały superwizje pod kierunkiem dr Magdaleny Grycman w zakresie alternatywnych metod komunikacji.
Każdy, nawet najmniejszy, sukces moich podopiecznych dostarcza mi wiele radości i zawodowej satysfakcji.
Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim i od tamtego czasu nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje biorąc udział w różnego rodzaju szkoleniach i kursach. Od 4 lat jestem również certyfikowanym terapeutą integracji sensorycznej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując jako wolontariusz z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, jak również podczas pracy w Milickim Stowarzyszeniu Przyjaciół Dzieci i Osób Niepełnosprawnych w Miliczu, gdzie aktualnie prowadzę zajęcia psychologiczne i terapię Integracji Sensorycznej. Specjalizuję się w pracy z dziećmi z autyzmem i ADHD. Prywatnie jestem ogromnym melomanem i mamą rozbrykanej 6-latki.
Od 10 lat wspieram dzieci, rodziców i nauczycieli jako psycholog w Szkole Podstawowej Nr 9 we Wrocławiu. Zawsze staram się patrzeć na problem wieloaspektowo, co prowokuje mnie do ciągłego rozwoju i poszukiwania nowych metod i narzędzi pracy. Jako psychoterapeuta wykorzystuję podejście systemowe, do czego uprawnia mnie certyfikat Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej. Specjalizuję się w pracy z dziećmi nadpobudliwymi, z ADHD, dysfazją rozwojową, ze specyficznymi trudnościami w nauce, wykazującymi zaburzenia w obszarach percepcyjnych. Pracuję metodami terapii Biofeedbeck i RehaCom. W działaniach terapeutycznych wykorzystuję także Terapię neurotaktylną dr Swietłany Masgutowej, Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone, Kinezjologię Edukacyjną, a także elementy terapii ręki. Zajęcia zawsze szyję na miarę dziecka.
Bardzo ważnym obszarem edukacji jest dla mnie kreatywność i twórcze rozwiązywanie problemów, czego uczę dzieci między innymi podczas zajęć rozwijających myślenie twórcze oraz edukacji twórczej. Jestem również trenerem w międzynarodowym programie Destination Imagination.
W czasie wolnym chwytam wiatr w żagle i zarażam pasją żeglarstwa.
Ukończyłam studia z zakresu pedagogiki terapeutycznej z oligofrenopedagogiką na Uniwersytecie Opolskim oraz studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej oraz edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Jestem także terapeutą zajęciowym, terapeutą ręki, trenerem umiejętności społecznych oraz instruktorem zajęć arteterapeutycznych.
Od ponad 10 lat pracuję w Warsztacie Terapii Zajęciowej z dorosłymi osobami z niepełnosprawnościami. Od kilku lat pracuję także z dziećmi z różnego rodzaju trudnościami prowadząc zajęcia z terapii pedagogicznej oraz terapii ręki.
W swojej pracy czerpię z metod i technik arteterapeutycznych, gdyż rozwijają wyobraźnię, stymulują rozwój poznawczy, wspomagają rozwój manualny i dają wiele radości. Jestem zwolenniczką systemu edukacji przez ruch, który zapewnia rozwój dziecka w sferze fizycznej, psychicznej, a także społecznej. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem ruchu, muzyki, zabawy daje efekty i sprawia dzieciom radość. Najbardziej fascynuje mnie rozwój motoryczny i manualny, dlatego staram się zgłębiać wiedzę na ten temat uczestnicząc w kursach, szkoleniach i wykładach.
Czas wolny uwielbiam spędzać z rodziną, kocham świeże powietrze, ogród, góry, podróże i książki.
Ukończyłam studia z zakresu pedagogiki specjalnej, wczesnoszkolnej i przedszkolnej na wrocławskich uczelniach. Jestem także absolwentką studiów podyplomowych na kierunku logopedia. Stale rozwijam i podnoszę swoje umiejętności uczestnicząc w szkoleniach, kursach. Poszukuje nowych metod pracy ułatwiających naukę dzieciom z problemami.
Od zawsze wiedziałam, że będę pracować z dziećmi. Zaczęłam jako niania podczas studiów. Wybawiłam prawie wszystkie dzieci koleżanek, bo swoich jeszcze nie mam. Obecnie pracuję jako nauczyciel wspomagający w placówce ogólnodostępnej oraz prowadzę indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze. W swojej pracy korzystam z wielu metod terapeutycznych oraz dydaktycznych m.in. Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne, Psychomotoryka, Pedagogika Marii Montessori, programy Knilla, korzystam z alternatywnych metod komunikacji, prowadzę również terapię ręki.
Praca z dziećmi daje mi ogromną satysfakcję. Każdy, nawet najmniejszy, postęp to powód do radości. W dzieciach cenię ich otwartość, kreatywność, potrzebę ruchu. Każde zajęcia staram się przygotować tak, żeby były ciekawe, wesołe, a jednocześnie rozwijające.
Prywatnie jestem molem książkowym z niemałą domową biblioteczką. Często bywam na koncertach (tych mocnych). Uwielbiam przyrodę, chętnie spaceruje, jeżdżę rowerem oraz zdobywam górskie szczyty.
Z wykształcenia jestem pedagogiem oraz pedagogiem specjalnym – terapeutą. Należę do grona tych szczęśliwych osób, których pasje związane są z pracą zawodową. Od 20 lat towarzyszę dzieciom i młodzieży w rozwoju – prowadzę zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno – kompensacyjne oraz terapeutyczne, w których łączę wiele metod i technik terapii pedagogicznej i psychologicznej. Moje motto pracy zawodowej zawiera się w czterech słowach – terapia – zabawa – nauka – rozwój. Praca z dziećmi daje mi ogromną radość i satysfakcję – nieustannie poszukuję nowych rozwiązań, więc stale podnoszę swoje kwalifikacje. W wolnym czasie biegam, słucham muzyki, wędruję po górach oraz kibicuję poczynaniom piłkarskim moich synów.
Moje życiowe pasje można streścić w trzech słowach: Dzieci, Terapia i Muzyka. Z wykształcenia jestem nauczycielem wczesnoszkolnym z języka angielskiego oraz terapeutą pedagogicznym. Ukończyłam także muzykoterapię na Akademii Muzycznej we Wrocławiu, co stanowi połączenie moich zainteresowań.
Prowadząc zajęcia muzykoterapeutyczne staram się rozbudzać w dzieciach to, co jest uśpione i wyciszać to, co jest w ich funkcjonowaniu zbyt głośne.
Do współpracy zawsze zapraszam rodziców, bo poczucie bezpieczeństwa dziecka jest gwarantem powodzenia w terapii.
Z wykształcenia jestem oligofrenopedagogiem, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej, terapeutą integracji sensorycznej oraz trenerem umiejętności społecznych. Uczę w szkole edukacji wczesnoszkolnej oraz etyki, a także prowadzę zajęcia rewalidacyjne i korekcyjno-kompensacyjne. Przez parę lat byłam nauczycielem wspomagającym dla uczniów z Zespołem Aspergera. Zajmowałam się także jako wolontariusz dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Praca to moja pasja, dlatego wciąż się rozwijam, dokształcam, aby móc dać jak najwięcej siebie innym.
Jestem magistrem pedagogiki specjalnej i od 10 lat pracuję z dziećmi z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Od 3 lat pełnię funkcję pedagoga szkolnego i nauczyciela współorganizującego naukę dzieci z niepełnosprawnościami na różnych etapach edukacyjnych. Jestem również terapeutą integracji sensorycznej. Podczas zajęć wykorzystuję metodę psychomotoryki empowermentu. W swojej pracy zawodowej kieruje się słowami Cycerona: „ Nie wystarczy zdobywać mądrości, trzeba jeszcze z nich korzystać”. Prywatnie jestem mamą 4-letniego Tymka i raczkującą górską piechurką. Lubię muzykę oraz dobrą książkę biograficzną.