W Logo-Spektrum prowadzona jest profesjonalna terapia logopedyczna i neurologopedyczna zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży.
Zajęcia mają charakter indywidualnych spotkań i odbywają się zgodnie z ustalonym harmonogramem. Pierwsze spotkanie poświęcone jest diagnozie, na podstawie której opracowywany jest indywidualny program terapeutyczny.
Terapia logopedyczna prowadzona jest w sposób atrakcyjny dla dziecka. Podczas zajęć wykorzystujemy nowoczesne technologie i sprzęt. Korzystamy z uwielbianych przez dzieci multimedialnych programów do terapii logopedycznej. Dobór metod terapeutycznych odbywa się na podstawie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. W ramach terapii prowadzimy m.in. stymulację według metody Castillo-Moralesa, Swietlany Masgutowej, ćwiczenia Kinezjologii Edukacyjnej, a także Trening Sensomotoryczny oraz stymulację funkcji słuchowych i wzrokowych Metodą Warnkego.
Tylko systematyczna praca gwarantuje sukces terapeutyczny. Oprócz pracy w gabinecie konieczne są regularne ćwiczenia w domu, dlatego rodzice są partnerami w terapii. Obserwują zajęcia, uczą się określonych technik i ćwiczeń, które następnie stosują na co dzień. Wspólnie pracujemy na sukces dziecka, co znacząco przyspiesza oraz podnosi efektywność terapii.
Pamiętaj! W każdym wieku można rozpocząć terapię logopedyczną. Jednak im wcześniej zgłosisz się na terapię, tym lepsze będą jej efekty. Zbyt późne podjęcie działań terapeutycznych skutkuje wtórnymi dysfunkcjami w rozwoju emocjonalnym, społecznym i intelektualnym dziecka. Zaburzenia mowy zwiększają ryzyko dysleksji i mogą powodować trudności szkolne.
Jeśli nie jesteś pewien, czy mowa Twojego dziecka rozwija się prawidłowo, zgłoś się na konsultację. Na podstawie przeprowadzonej diagnozy otrzymasz zalecenia do pracy w domu bądź dziecko zostanie zakwalifikowane na zajęcia terapeutyczne.
Terapia integracji sensorycznej to jedna z ważniejszych metod wykorzystywanych w pracy z dziećmi z problemami w rozwoju. Metoda kierowana jest do dzieci w wieku przedszkolnych i szkolnym. Zalecana jest w przypadku trudności szkolnych, ale z powodzeniem można ją stosować w u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową, zaburzeniach ze spektrum autyzmu. Może być także wykorzystana jako forma profilaktyki ewentualnych trudności w uczeniu się oraz stymulacja rozwoju dzieci prawidłowo rozwijających się.
Z uwagi na to, że metoda bazuje na stymulowaniu zmysłów, jest ona szczególnie polecana dzieciom, u których stwierdza się nadwrażliwość lub zbyt małą wrażliwość na bodźce zmysłowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe itp.).
Terapia integracji sensorycznej oparta jest na aktywności ruchowej oraz stymulowaniu zmysłów. Terapeuta stosując rozmaite techniki i atrakcyjne zabawy rozwija sprawność ruchową, manualną, koordynację wzrokowo-ruchową u dziecka. Na skutek terapii dzieci osiągają lepsze wyniki szkolne, lepiej czytają i piszą, lepiej mówią, ładniej rysują, opanowują złożone czynności ruchowe np. jazda na rowerze. Ponadto stwierdza się znaczącą poprawę koncentracji uwagi oraz zmiany w zachowaniu dziecka, które wpływają korzystnie na jego funkcjonowanie w szkole.
Terapia integracji sensorycznej daje widoczne efekty w rozwoju ruchowym, poznawczym, językowym, emocjonalnym i społecznym dziecka.
Metoda przeznaczona dla dzieci z:
Zaburzenia integracji sensorycznej najczęściej objawiają się:
Najczęściej spotykanymi dysfunkcjami integracji sensorycznej są: nadwrażliwość (obronność) dotykowa związana z wygórowaną reakcją na bodźce, nadwrażliwość oralna dotycząca okolic buzi, dyspraksja polegająca na trudnościach z zaplanowaniem i wykonaniem czynności ruchowych oraz niepewność grawitacyjna, której cechą charakterystyczną jest lęk przed zmianą pozycji ciała.
Terapia pedagogiczna to specjalistyczne zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci z trudnościami szkolnymi, dysleksją, dysgrafią oraz z tzw. grup ryzyka dysleksji.
Czy wiesz, że już u cztero-, pięcio- i sześciolatków można stwierdzić ryzyko dysleksji?
Czy wiesz, że trudności szkolne na pierwszym etapie kształcenia mogą rzutować na całą karierę szkolną?
Wcześnie podjęte działania minimalizują ryzyko szkolnych niepowodzeń. Nigdy nie jest za wcześnie na podjęcie terapii.
Wiemy, w jaki sposób wspomagać rozwój dziecka, aby dobrze radziło sobie z wymaganiami szkolnymi. Diagnozujemy przyczyny niepowodzeń szkolnych za pomocą wystandaryzowanych testów. Na podstawie wyników diagnozy opracowujemy indywidualny program terapeutyczny.
Zajęcia mają charakter indywidualnych spotkań. Dziecko uczy się poprzez zabawę. Podczas zajęć prowadzimy Trening sensomotoryczny oraz stymulację funkcji wzrokowych i słuchowych Metodą Warnkego. Korzystamy z bardzo atrakcyjnych dla dziecka programów multimedialnych. Połączenie tradycyjnych i nowoczesnych metod daje bardzo dobre efekty. Stosowane ćwiczenia działają na przyczyny trudności, a nie na objawy, dzięki czemu dziecko w szybkim czasie osiąga sukcesy zauważane w szkole.
Metoda Warnkego to nowoczesna metoda terapeutyczna kierowana do dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego, z trudnościami w uczeniu, dysleksją oraz zaburzeniami mowy. Od wielu lat jest wykorzystywana przez terapeutów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, natomiast od 2010 roku również w Polsce. Wyróżnia ją to, że skupia się na przyczynach trudności, a nie na objawach. Podczas indywidualnych zajęć dziecko pracuje na specjalistycznym sprzęcie trenując funkcje odpowiedzialne za czytanie, pisanie, słuchanie, koncentrację uwagi itp.
Fred Warnke, twórca metody, odkrył, że u osób z dysleksją zaburzone jest automatyczne rejestrowanie i przetwarzanie bodźców wzrokowych, słuchowych i motorycznych. Zakłócenia te zachodzą na poziomie centralnego układu nerwowego i prowadzą do problemów z prawidłowym powtarzaniem i zapamiętywaniem słów, różnicowaniem i wyodrębnianiem głosek w słowach, poprawnym pisaniem oraz płynnym czytaniem.
W przypadku zaburzeń procesów automatyzacji tradycyjne metody stosowane w szkole podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych lub wyrównawczych nie przynoszą spodziewanych efektów. W terapii Warnkego trening prowadzony jest za pomocą specjalistycznego urządzenia Brain-Boy-Universal. Dziecko grając w gry o odpowiednim poziomie trudności trenuje osiem podstawowych funkcji wzrokowych, słuchowych i motorycznych. Ćwicząc poszczególne funkcje na poziomie bazowym uzyskuje poprawę w zakresie umiejętności czytania i pisania. Zostało to potwierdzone licznymi badaniami weryfikującymi skuteczność metody.
Niezależnie od tego, czy dziecko posiada opinię o dysleksji czy też nie, warto aby już przy pierwszych oznakach trudności wzięło udział w terapii. Im wcześniej zostanie ona podjęta, tym większa będzie jej skuteczność – zwłaszcza w przypadkach, w których tradycyjne formy walki z trudnościami szkolnymi zawodzą.
Metoda Warnkego wspomaga również terapię logopedyczną. Jest wykorzystywana podczas specjalistycznych zajęć dla dzieci z trudnościami w uczeniu się, a także jako uzupełnienie treningu sensomotorycznego.
Trening słuchowy metodą Warnkego jest stałym elementem naszych zajęć pedagogicznych. Jeśli jest taka potrzeba, wypożyczamy również przenośne urządzenie Brain-Boy do domu, dzięki czemu dziecko może w warunkach domowych, o dowolnej porze kontynuować trening, co czyni go bardziej skutecznym.
Metoda Warnkego dedykowana jest dzieciom, u których obserwuje się poniższe objawy:
Metoda Warnkego to skuteczna i kompleksowa terapia, która nie tylko poprawia konkretne umiejętności, ale także pomaga w harmonijnym rozwoju dziecka. Dzięki systematycznemu podejściu i regularnym ćwiczeniom wielu pacjentów osiągnęło znaczące postępy, co pozytywnie wpłynęło na ich wyniki w nauce i codzienne funkcjonowanie.
Zaufaj sprawdzonej metodzie i zapewnij swojemu dziecku wsparcie, którego potrzebuje, aby rozwijać się w pełni swoich możliwości.
Masz wrażenie, że Twoje dziecko zmaga się z trudnościami w nauce, mowie, koordynacji ruchowej, koncentracji lub regulacji emocjonalnej? Terapia Metodą Bilateralną to innowacyjne podejście, które może wspomóc jego rozwój. Oferujemy indywidualnie dopasowane sesje terapeutyczne, które pomagają zharmonizować pracę obu półkul mózgowych, poprawiając zdolności przetwarzania informacji oraz wspierając rozwój poznawczy, ruchowy i emocjonalny .
Bilateralna Integracja to program terapeutyczny opracowany przez Sheilę Dobie, który koncentruje się na koordynacji i integracji obu stron ciała w celu poprawy współpracy dwóch półkul mózgowych, co wpływa na funkcjonowanie sensoryczno-motoryczne oraz poznawcze. Bilateralna Integracja wpływa na zwiększanie świadomości ciała, planowanie ruchu oraz automatyzację ruchów. Bardzo dobrze sprawdza się jako uzupełnienie terapii integracji sensorycznej, terapii odruchów oraz terapii logopedycznej. Poprawa koordynacji półkul mózgowych przekłada się na lepsze uczenie się, skupienie uwagi, zapamiętywanie itd.
Metoda Bilateralna jest odpowiednia dla dzieci, młodzieży i dorosłych, którzy mają problemy z koncentracją, nauką, koordynacją, a także dla tych, którzy doświadczają trudności emocjonalnych, takich jak lęki, traumy czy stres. Jest również skuteczna w terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD oraz dysleksją.
JAKIE SĄ KOLEJNE KROKI DIAGNOSTYCZNE I TERAPEUTYCZNE?
1. Ocena zdolności bilateralnych: proces zaczyna się od szczegółowej oceny zdolności pacjenta do koordynacji ruchów ciała w 3 płaszczyznach: strzałkowej, poprzecznej i czołowej. Terapeuta identyfikuje obszary, w których występują deficyty lub asymetrie w ruchach. Diagnoza obejmuje dwa spotkania. Podczas pierwszej wizyty prowadzony jest wywiad z rodzicem w oparciu o kwestionariusze oraz badanie dziecka. Na drugiej wizycie, na którą przychodzi sam rodzic, terapeuta omawia wyniki diagnozy, przekazuje pisemną opinię oraz proponuje dalsze działania terapeutyczne.
2. Ćwiczenia i aktywności bilateralne: program obejmuje serię ćwiczeń i aktywności indywidualnie dobranych do potrzeb dziecka w celu poprawy koordynacji i integracji obu stron ciała. Ćwiczenia te mogą obejmować ruchy naprzemienne, ruchy krzyżowe oraz różnorodne zadania motoryczne i sensoryczne, które stymulują jednocześnie obie półkule mózgu. Terapia może odbywać się w dwóch trybach: cotygodniowe zajęcia w gabinecie bądź konsultacje co kilka tygodni w celu otrzymania kolejnych zaleceń do pracy w domu (tzw. program domowy).
3. Stopniowe zwiększanie trudności: ćwiczenia są dostosowywane do poziomu umiejętności pacjenta i stopniowo zwiększa się ich trudność, aby zapewnić ciągły rozwój umiejętności.
Nasza terapia opiera się na wieloletnich badaniach i jest prowadzona przez wykwalifikowanych specjalistów. Zapraszamy do kontaktu, aby dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z Metody Bilateralnej i umówić się na pierwszą konsultację.
O korzyściach terapii bilateralnej przeczytasz poniżej .
Terapia sensomotoryczna jest w założeniach podobna do terapii bilateralnej, tylko proponuje nieznacznie zmodyfikowany zestaw ćwiczeń. Przeznaczona dla dzieci, u których obserwuje się opóźnienia rozwoju psychoruchowego, zaburzenia mowy, trudności z nauką czytania i pisania, dysleksję, dysgrafię, nadruchliwość, trudności w zakresie koncentracji uwagi oraz zaburzenia koordynacji ruchowej i równowagi.
Metoda opiera się na założeniu, że przyczyną problemów rozwojowych lub trudności w uczeniu mogą być przetrwałe, niezintegrowane odruchy pierwotne (wczesnodziecięce), a także niewystarczająca współpraca między półkulami mózgowymi.
Regularny trening sensomotoryczny pozwoli zintegrować („wygasić”) odruchy, poprawić integrację półkul, wyrównać deficyty oraz umożliwi dziecku pokonanie szkolnych trudności. Proste sekwencje ćwiczeń wykonywane kilka minut dziennie dają doskonałe efekty.
Dla każdego dziecka opracowywany jest indywidualny program treningowy w oparciu o specjalistyczną diagnozę. Trening sensomotoryczny bardzo często wprowadzamy jako element terapii pedagogicznej. Ćwiczenia wykonuje się na specjalnej kołysce oraz z wykorzystaniem innych specjalistycznych pomocy.
Dzięki treningowi dziecko jest bardziej skoordynowane, ładniej pisze, wyraźniej mówi. Dzięki metodzie poprawiamy pracę oczu, dzięki czemu dziecko zaczyna płynniej czytać.
Obie metody kierowane są do dzieci, u których obserwuje się:
Metoda Bilateralna oraz Trening Sensomotoryczny to bezpieczne, nieinwazyjne i efektywne formy terapii, które mogą przynieść znaczące korzyści zarówno w sferze poznawczej, ruchowej, jak i emocjonalnej. Dzięki niej wielu pacjentów odzyskało równowagę i pewność siebie, co przekłada się na poprawę jakości życia codziennego.
Skorzystaj z terapii i zobacz, jak może ona wspomóc rozwój Twojego dziecka!
Indywidualna terapia ręki oraz grupowa Grafomotoryka to atrakcyjne zajęcia dla dzieci mające na celu usprawnianie motoryki małej. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom manualnym oraz zabawom dostarczającym wielu wrażeń dotykowych następuje normalizacja napięcia mięśniowego, zwiększenie precyzji i szybkości ruchów w obrębie dłoni i palców, rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej. W trakcie zajęć dziecko uczy się prawidłowego chwytu przyborów do pisania, doskonali sprawności grafomotoryczne oraz rozwija koncentrację uwagi.
Ręka to wyspecjalizowany narząd. Od jej sprawności zależy nie tylko prawidłowe pisanie, rysowanie czy wykonywanie czynności samoobsługowych. Rozwój sprawności manualnej ma bardzo duży wpływ na rozwój mowy, a zwłaszcza artykulacji. U małych dzieci manipulacje rękami mają wpływ na rozwój intelektualny.
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci, które:
Trening umiejętności społecznych to grupowe zajęcia kierowane do dzieci z zespołem Aspergera, z zaburzeniami zachowania, nieśmiałych oraz wszystkich tych, które doznają niepowodzeń w relacjach z innymi ludźmi.
Zajęcia są prowadzone przez wykwalifikowanego trenera umiejętności społecznych. Podstawową formą pracy jest drama, w której dziecko wchodząc w różne role trenuje zachowania typowe dla rozmaitych sytuacji społecznych. Głównym celem zajęć jest rozwijanie kompetencji społecznych i komunikacyjnych, budowanie pozytywnej samooceny, a w konsekwencji lepsze radzenie sobie w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi.
Po wstępnej rozmowie z rodzicami kierujemy dziecko do odpowiedniej grupy. W zależności od wieku uczestników zajęcia trwają 45, 60 lub 75 minut.
Program przewiduje naukę takich umiejętności, jak:
Dzięki udziałowi w zajęciach nasi podopieczni czują się pewniej w relacjach z rówieśnikami, lepiej rozumieją sytuacje społeczne oraz zachowania innych ludzi, potrafią komunikować swoje potrzeby, wyrażać swoje zdanie, lepiej rozwiązują konflikty oraz radzą sobie z trudnymi sytuacjami. Nabyte umiejętności społeczne wpływają znacząco na sferę emocjonalną. Dziecko jest spokojniejsze, zyskuje poczucie bezpieczeństwa, staje się bardziej samodzielne i niezależne.
Obserwacje wskazują, że wiele dzieci rozpoczynających naukę w szkole nie osiągnęło gotowości szkolnej, czyli takiego rozwoju funkcji słuchowych, wzrokowych i motorycznych, który pozwalałby na bezproblemowe nabywanie umiejętności czytania i pisania.
Poprzez odpowiednie działania możemy skutecznie przygotować dziecko do podjęcia nauki w szkole. Mamy wpływ na rozwój naszego dziecka oraz jego karierę szkolną.
W Logo-Spektrum organizujemy zajęcia dla dzieci 5-6-letnich, których celem jest wypracowanie umiejętności leżących u podłoża czynności czytania i pisania, rozwijanie gotowości szkolnej oraz minimalizowanie ryzyka dysleksji oraz niepowodzeń szkolnych. Podczas zajęć wprowadzamy wczesną naukę czytania metodą sylabową. Uczymy poprzez ruch i zabawę.
Zajęcia prowadzone są w oparciu o naszą autorską metodę. Już od wielu lat cieszą się bardzo dużym powodzeniem.
Rosnę z Montessori to grupowe zajęcia, których celem jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka.
KAŻDE ZAJĘCIA OBEJMUJĄ RÓŻNEGO RODZAJU AKTYWNOŚCI:
1. ROZGRZEWKA – zabawy zachęcające do działania, odkrywania i doświadczania. W tej części zajęć pojawia się sporo aktywności wspomagających rozwój manualny, koordynację, koncentrację uwagi. Przykładowe działania to: dziurkowanie, wkręcanie, przeplatanie, wycinanie, nawlekanie, zabawy wodą, śrubkami, drewnem, kłódkami i mnóstwem innych rzeczy. Maluchy nabywają umiejętności przydatnych w codziennym życiu.
2. ZMYSŁY – to prawdziwa uczta sensoryczna. Podczas sensorycznych zabaw stymulujemy zmysły dotyku, węchu, smaku, wzroku, słuchu, równowagi. Prawidłowy rozwój sensoryczny to pierwszy krok do rozwoju poznawczego. Dla dzieci zaś to po prostu fantastyczna zabawa i doświadczenie.
3. MATEMATYCZNE POTYCZKI – zagłębiamy się w świat łamigłówek. Aby wspierać rozwój umiejętności matematycznych w pierwszych latach życia, wprowadzamy takie aktywności, jak: tworzenie zbiorów, klasyfikowanie, przeliczanie, a także poznawanie cyfr, rozwiązywanie dopasowanych do wieku zadań matematycznych. Jest to doskonała inwestycja rozwojowa na przyszłość.
4. ZABAWY Z JĘZYKIEM POLSKIM – to wszechstronna stymulacja językowa, podczas której słuchamy baśni, poszerzamy słownictwo, rozwijamy kompetencje językowe, wprowadzamy dziecko w świat liter i wczesnej nauki czytania – spokojnie, bez presji, w swoim tempie.
5. EKSPERYMENTY – to część zajęć, na którą czekają wszystkie dzieci. Poprzez liczne doświadczenia, eksperymenty dzieci poznają świat, uczą się przez działanie, rozwijają ciekawość i rozumienie związków przyczynowo-skutkowych oraz rozmaitych zależności.
PRACUJEMY W MAŁEJ GRUPIE
Czy Twoje dziecko boryka się z trudnościami rozwojowymi, sensorycznymi lub ruchowymi? Metoda MRNI (Masgutova Neurosensorimotor Reflex Integration) to innowacyjne podejście terapeutyczne, które może pomóc w harmonijnym rozwoju Twojego dziecka. Nasza oferta obejmuje indywidualnie dobrane sesje terapeutyczne, które skupiają się na integracji, co wspiera rozwój poznawczy, motoryczny oraz emocjonalny.
Metoda Integracji Odruchów MNRI® została opracowana przez dr Swietłanę Masgutovą. Polega na pracy z naturalnymi odruchami ciała, które są podstawowymi reakcjami neurologicznymi na bodźce. Odruchy te są istotne dla rozwoju motorycznego, emocjonalnego i poznawczego.
Dr Masgutova i jej zespół opierają opracowany program na założeniu, że wiele problemów rozwojowych wynika z nieprawidłowego przebiegu integracji odruchów. Metoda MNRI® pomaga w poprawie funkcjonowania układu nerwowego i ogólnej kondycji psychofizycznej pacjentów.
Jest stosowana na całym świecie przez wyszkolonych terapeutów, którzy pracują z pacjentami różnego wieku i z różnymi potrzebami rozwojowymi.
1. Ocena i diagnostyka: proces zaczyna się od szczegółowej oceny odruchów pacjenta oraz określeniu, które odruchy są prawidłowo rozwinięte, a które mogą być zaburzone lub niedojrzałe. Diagnoza zazwyczaj obejmuje 2 spotkania – podczas pierwszego terapeuta prowadzi wywiad z rodzicem i badanie dziecka, na drugim spotkaniu specjalista omawia z rodzicem wyniki diagnozy oraz przekazuje pisemną opinię
2. Stymulacja i integracja: na podstawie przeprowadzonej diagnozy, terapeuta opracowuje indywidualny program ćwiczeń; w terapii wykorzystuje się różnorodne techniki fizyczne, aby stymulować i integrować odruchy. Mogą to być lekkie naciski, rozciąganie, ruchy rytmiczne i inne formy stymulacji sensoryczno-motorycznej.
3. Powtarzanie i utrwalanie: ćwiczenia i techniki są wielokrotnie powtarzane, aby utrwalić prawidłowe wzorce odruchów. Terapia może odbywać się w regularnie w gabinecie lub w domu (sesje mają wówczas charakter konsultacji, na których rodzic otrzymuje zalecenia do pracy w domu).
Metoda MNRI® jest stosowana jako wsparcie rozwoju i funkcjonowania dzieci i dorosłych z takimi wyzwaniami, jak:
Metoda MRNI to holistyczne podejście do terapii, które pomaga usunąć przyczyny trudności rozwojowych, a nie tylko ich objawy. Dzięki niej wiele osób doświadczyło znaczącej poprawy w różnych obszarach życia, co przekłada się na ich większą niezależność i lepsze funkcjonowanie.
Odkryj możliwości, jakie daje terapia Metodą MRNI, i zapewnij swojemu dziecku wsparcie, którego potrzebuje!
Czy Twoje dziecko zmaga się z trudnościami w nauce, koncentracji lub komunikacji? Metoda Johansena może być kluczem do poprawy funkcji słuchowych i umożliwienia lepszego rozwoju.
Oferujemy indywidualnie dostosowany program terapii, który wykorzystuje specjalnie dobrane sekwencje dźwiękowe, mające na celu stymulowanie i rozwijanie zdolności przetwarzania słuchowego.
Zapewniamy kompleksową diagnozę oraz regularne monitorowanie postępów, aby osiągnąć najlepsze rezultaty.
Metoda Johansena, znana również jako Indywidualna Terapia Stymulacji Słuchowej (JIAS – Johansen Individualized Auditory Stimulation), to innowacyjny i naukowo potwierdzony program terapii słuchowej. Stworzona przez duńskiego specjalistę dr. Kaare Johansena, metoda ta opiera się na założeniu, że wiele problemów z nauką, mową i koncentracją może wynikać z zaburzeń przetwarzania słuchowego.
Metoda Johansena wykorzystuje specjalnie skomponowane dźwięki, które są indywidualnie dobrane na podstawie szczegółowej diagnozy. Dla każdego pacjenta tworzy się zindywidualizowaną płytę CD, która będzie odpowiadała wyłącznie jego profilowi słuchowemu.
Terapia odbywa się w domu, co sprawia, że jest wygodna i łatwo dostępna. Każdego dnia pacjent słucha dźwięków przez określony czas (najczęściej 10-15 min), co stopniowo stymuluje mózg do lepszego przetwarzania informacji słuchowych.
Cały trening trwa od 6 do 18 m-cy, dzieci najczęściej potrzebują 9-10 m-cy.
Metoda Johansena jest skierowana do dzieci, młodzieży i dorosłych, u których stwierdzono zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD). Metoda jest szczególnie skuteczna w przypadku nadwrażliwości słuchowej. Poleca się ją także osobom, które mają trudności w skupieniu uwagi i odbiorze komunikatów słownych w warunkach zakłóceń w otoczeniu. Metoda sprawdzi się u osób z dysleksją lub innymi trudnościami szkolnymi, u dzieci z zaburzeniami mowy, a także pacjentów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ADHD.
Metoda Johansena to bezpieczne, bezinwazyjne i efektywne podejście do poprawy funkcji słuchowych, które przynosi realne korzyści w codziennym życiu. Dzięki niej wielu pacjentów na całym świecie doświadczyło znaczącej poprawy jakości życia.
Zaufaj sprawdzonej metodzie i zobacz, jak terapia Metodą Johansena może pomóc Twojemu dziecku!
Siłownia umysłu to zajęcia, których celem jest stymulowanie rozwoju intelektualnego dzieci. Podczas zajęć główkujemy, eksplorujemy, wnioskujemy, analizujemy 🙂 Gramy w niezliczoną ilość gier, w których rozwijamy pamięć, logiczne myślenie, umiejętność czytania i pisania oraz liczenia. Ważnym elementem zajęć jest poznawanie mnemotechnik, czyli sposobów na szybkie zapamiętywanie. Uczymy dzieci, jak się uczyć, dzięki czemu lepiej radzą sobie w szkole. Wszelkie aktywności odbywają się w formie gier i zabaw, dzięki czemu dzieci nie mają poczucia treningu.
Zajęcia kierowane są do uczniów klas I-III
Copyright © 2020 LOGO-SPEKTRUM | atwi.pl