Oferta

TERAPIA LOGOPEDYCZNA

INTEGRACJA SENSORYCZNA

TERAPIA PEDAGOGICZNA DLA DZIECI Z DYSLEKSJĄ

TERAPIA METODĄ WARNKEGO

INTEGRACJA BILATERALNA

TRENING SENSOMOTORYCZNY

TERAPIA RĘKI

 

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

PIERWSZAK NA MEDAL PRZYGOTOWANIE DO SZKOŁY

ROSNĘ Z MONTESSORI

INTEGRACJA ODRUCHÓW MRNI®

TRENING SŁUCHOWY JOHANSENA

SIŁOWNIA UMYSŁU

TERAPIA LOGOPEDYCZNA

W Logo-Spektrum prowadzona jest profesjonalna terapia logopedyczna i neurologopedyczna zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży.

Zajęcia mają charakter indywidualnych spotkań i odbywają się zgodnie z ustalonym harmonogramem. Pierwsze spotkanie poświęcone jest diagnozie, na podstawie której opracowywany jest indywidualny program terapeutyczny.

Terapia logopedyczna prowadzona jest w sposób atrakcyjny dla dziecka. Podczas zajęć wykorzystujemy nowoczesne technologie i sprzęt. Korzystamy z uwielbianych przez dzieci multimedialnych programów do terapii logopedycznej. Dobór metod terapeutycznych odbywa się na podstawie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. W ramach terapii prowadzimy m.in. stymulację według metody Castillo-Moralesa, Swietlany Masgutowej, ćwiczenia Kinezjologii Edukacyjnej, a także Trening Sensomotoryczny oraz stymulację funkcji słuchowych i wzrokowych Metodą Warnkego.

Tylko systematyczna praca gwarantuje sukces terapeutyczny. Oprócz pracy w gabinecie konieczne są regularne ćwiczenia w domu, dlatego rodzice są partnerami w terapii. Obserwują zajęcia, uczą się określonych technik i ćwiczeń, które następnie stosują na co dzień. Wspólnie pracujemy na sukces dziecka, co znacząco przyspiesza oraz podnosi efektywność terapii.

Pamiętaj! W każdym wieku można rozpocząć terapię logopedyczną. Jednak im wcześniej zgłosisz się na terapię, tym lepsze będą jej efekty. Zbyt późne podjęcie działań terapeutycznych skutkuje wtórnymi dysfunkcjami w rozwoju emocjonalnym, społecznym i intelektualnym dziecka. Zaburzenia mowy zwiększają ryzyko dysleksji i mogą powodować trudności szkolne.

Jeśli nie jesteś pewien, czy mowa Twojego dziecka rozwija się prawidłowo, zgłoś się na konsultację. Na podstawie przeprowadzonej diagnozy otrzymasz zalecenia do pracy w domu bądź dziecko zostanie zakwalifikowane na zajęcia terapeutyczne.

ZAKRES DZIAŁAŃ DIAGNOSTYCZNYCH

  • Ocena warunków anatomicznych w obrębie jamy ustnej – wychwytywanie nieprawidłowości uniemożliwiających prawidłową artykulację głosek (np. skrócone wędzidełko podjęzykowe, wady zgryzu, przerośnięte migdały itp.).
  • Wczesna diagnostyka odruchów fizjologicznych u niemowląt ważnych dla późniejszego rozwoju artykulacji.
  • Ocena rozwoju mowy dziecka.
  • Diagnozowanie opóźnionego rozwoju mowy.
  • Diagnozowanie wszelkiego typu wad wymowy (dyslalia) – nieprawidłowa artykulacja głosek.
  • Diagnozowanie zaburzeń mowy u dzieci z upośledzeniem umysłowym, mózgowym porażeniem dziecięcym, z zespołem Downa lub innym zespołem genetycznym.
  • Ocena stanu mowy u pacjentów po przebytych urazach neurologicznych – afazja, dysartria.
  • Badanie ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
  • Ocena sprawności w zakresie percepcji słuchowej, wzrokowej, motoryki małej i dużej – czynności leżących u podstaw umiejętności czytania i pisania (zaburzenie wskazywanych procesów jest przyczyną dysleksji, dysgrafii, dysortografii i innych trudności szkolnych).

ZAKRES USŁUG W RAMACH TERAPII LOGOPEDYCZNEJ

  • Wczesna interwencja logopedyczna
  • Terapia opóźnionego rozwoju mowy
  • Korekcja wad wymowy
  • Terapia zaburzeń mowy o typie afazji u dzieci
  • Terapia zaburzeń mowy i komunikacji u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego
  • Alternatywne metody komunikacji dla dzieci niemówiących
  • Rehabilitacja głosu

INTEGRACJA SENSORYCZNA

 O METODZIE

Terapia integracji sensorycznej to jedna z ważniejszych metod wykorzystywanych w pracy z dziećmi z problemami w rozwoju. Metoda kierowana jest do dzieci w wieku przedszkolnych i szkolnym. Zalecana jest w przypadku trudności szkolnych, ale z powodzeniem można ją stosować w u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową, zaburzeniach ze spektrum autyzmu. Może być także wykorzystana jako forma profilaktyki ewentualnych trudności w uczeniu się oraz stymulacja rozwoju dzieci prawidłowo rozwijających się.

Z uwagi na to, że metoda bazuje na stymulowaniu zmysłów, jest ona szczególnie polecana dzieciom, u których stwierdza się nadwrażliwość lub zbyt małą wrażliwość na bodźce zmysłowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe itp.).

Terapia integracji sensorycznej oparta jest na aktywności ruchowej oraz stymulowaniu zmysłów. Terapeuta stosując rozmaite techniki i atrakcyjne zabawy rozwija sprawność ruchową, manualną, koordynację wzrokowo-ruchową u dziecka. Na skutek terapii dzieci osiągają lepsze wyniki szkolne, lepiej czytają i piszą, lepiej mówią, ładniej rysują, opanowują złożone czynności ruchowe np. jazda na rowerze. Ponadto stwierdza się znaczącą poprawę koncentracji uwagi oraz zmiany w zachowaniu dziecka, które wpływają korzystnie na jego funkcjonowanie w szkole.

EFEKTY TERAPII

Terapia integracji sensorycznej daje widoczne efekty w rozwoju ruchowym, poznawczym, językowym, emocjonalnym i społecznym dziecka.

  • poprawa w zakresie koordynacji ruchowej – prawidłowe planowanie ruchów, większa świadomość swojego ciała, lepsza sprawność fizyczna;
  • poprawa w zakresie równowagi, zmniejszenie objawów niepewności grawitacyjnej;
  • łatwiejsze uczenie się złożonych umiejętności ruchowych takich, jak: jazda na rowerze, pływanie, rzucanie i łapanie piłki;
  • lepsza sprawność manualna i precyzja ruchów – dziecko ładniej rysuje i pisze, posługuje się nożyczkami, chętniej wykonuje wskazywane czynności;
  • złagodzenie objawów nadwrażliwości lub zbyt małej wrażliwości na bodźce zmysłowe;
  • poprawa w zakresie koncentracji uwagi;
  • lepszy odbiór i rozumienie poleceń;
  • rozwój mowy;
  • poprawa w zakresie czytania i pisania;
  • lepsze wyniki szkolne.

DLA KOGO

Metoda przeznaczona dla dzieci z:

  • trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia);
  • nieprawidłowym napięciem mięśniowym;
  • wzmożoną lub obniżoną wrażliwością na bodźce dotykowe, słuchowe, wzrokowe;
  • zaburzeniami koordynacji ruchowej;
  • obniżoną sprawnością manualną;
  • opóźnionym lub zaburzonym rozwojem mowy;
  • opóźnionym rozwojem psychoruchowym;
  • autyzmem lub Zespołem Aspergera;
  • zaburzeniami koncentracji uwagi;
  • nadruchliwością;
  • ADHD.

OBJAWY ZABURZEŃ

Zaburzenia integracji sensorycznej najczęściej objawiają się:

  • wzmożoną lub obniżoną wrażliwością na bodźce (nadmierne poszukiwanie lub unikanie wrażeń zmysłowych np. dotykowych, wzrokowych, słuchowych, zw. ze zmysłem równowagi);
  • obniżonym poziomem koordynacji ruchowej (niezgrabność ruchowa, niska sprawność manualna);
  • niewłaściwym poziomem koncentracji uwagi;
  • opóźnionym rozwojem mowy (mowa niewyraźna, mały zasób słów);
  • nieprawidłowym poziomem aktywności ruchowej (wzmożonym zapotrzebowaniem na ruch lub odwrotnie);
  • trudnościami w zachowaniu (labilność emocjonalna).

OBJAWY DYSFUNKCJI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ SĄ OBSERWOWANE, GDY DZIECKO:

  • ma słabą równowagę: potyka się i upada częściej niż rówieśnicy, prawie zawsze ma jakiś siniak czy zadrapanie;
  • nabywanie nowych umiejętności ruchowych sprawia mu trudność, np. jazda na rowerze, rzucanie i łapanie piłki, pływanie;
  • wchodząc/schodząc po schodach częściej niż inne dzieci trzyma się poręczy;
  • niepewnie stawia nogi;
  • nieumyślnie wchodzi lub wpada na meble, ściany, inne dzieci;
  • jest nadruchliwe, nie może usiedzieć w jednym miejscu;
  • uwielbia ruch, poszukuje go, dąży do niego, stale biega, podskakuje, często zmienia pozycję ciała;
  • podczas dłuższego siedzenia ma trudności z utrzymaniem głowy w pozycji pionowej, podpiera ją ręką, kładzie się na stoliku itp.;
  • przejawia duży lęk przed upadkiem lub wysokością, okazuje niepokój, gdy musi oderwać nogi od podłoża, np. wejść na wysokie schody, na drabinkę, usiąść na wysokim stołku;
  • z trudem się koncentruje, a łatwo rozprasza;
  • ma trudności z samodzielnym piciem, żuciem i przełykaniem pokarmów (preferuje dania papkowate);
  • jest niespokojne, płaczliwe, ma kłopoty z zaśnięciem, z wyciszeniem się;
  • źle toleruje wykonywanie przy nim czynności pielęgnacyjnych i higienicznych takich, jak: obcinanie włosów, paznokci, mycie twarzy, zębów, smarowanie kremem, czesanie, czyszczenie nosa, uszu itp.;
  • wiele czynności samoobsługowych wykonuje z trudem, powoli, niezdarnie;
  • ma problemy z samodzielnym myciem się, ubieraniem, zwłaszcza zapinaniem guzików i sznurowaniem butów;
  • jest impulsywne, nadwrażliwe emocjonalnie, często się obraża, bywa uparte;
  • w porównaniu do innych dzieci czy wymogów sytuacji porusza się zbyt szybko lub za wolno;
  • niewłaściwie czy wręcz dziwacznie trzyma przedmioty codziennego użytku, np. nożyczki, sztućce, kredki, itp.;
  • unika dziecięcego baraszkowania z rodzicami lub rodzeństwem;
  • w nowym miejscu czuje się zagubione, potrzebuje sporo czasu, by zdobyć orientację w otoczeniu;
  • często myli stronę prawą i lewą, ma słabe wyczucie odległości;
  • nie ma dominacji jednej ręki;
  • ma trudności z czytaniem i pisaniem, częściej niż inne dzieci w jego wieku myli, odwraca znaki graficzne, ma trudności w przepisywaniu, przerysowywaniu z tablicy;
  • ma kłopoty z cięciem nożyczkami, rysowaniem po śladzie, kalkowaniem itp.
  • sprawia wrażenie słabego, szybko się męczy;
  • gryzie rodziców, szczypie, domaga się silnego przytulania, jest pobudzone emocjonalnie i fizycznie.

Najczęściej spotykanymi dysfunkcjami integracji sensorycznej są: nadwrażliwość (obronność) dotykowa związana z wygórowaną reakcją na bodźce, nadwrażliwość oralna dotycząca okolic buzi, dyspraksja polegająca na trudnościach z zaplanowaniem i wykonaniem czynności ruchowych oraz niepewność grawitacyjna, której cechą charakterystyczną jest lęk przed zmianą pozycji ciała.

TERAPIA PEDAGOGICZNA DLA DZIECI Z DYSLEKSJĄ

Terapia pedagogiczna to specjalistyczne zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci z trudnościami szkolnymi, dysleksją, dysgrafią oraz z tzw. grup ryzyka dysleksji.

Czy wiesz, że już u cztero-, pięcio- i sześciolatków można stwierdzić ryzyko dysleksji?
Czy wiesz, że trudności szkolne na pierwszym etapie kształcenia mogą rzutować na całą karierę szkolną?

Wcześnie podjęte działania minimalizują ryzyko szkolnych niepowodzeń. Nigdy nie jest za wcześnie na podjęcie terapii.

Wiemy, w jaki sposób wspomagać rozwój dziecka, aby dobrze radziło sobie z wymaganiami szkolnymi. Diagnozujemy przyczyny niepowodzeń szkolnych za pomocą wystandaryzowanych testów. Na podstawie wyników diagnozy opracowujemy indywidualny program terapeutyczny.

CELE TERAPII PEDAGOGICZNEJ

  • stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych odpowiedzialnych za nabywanie umiejętności czytania i pisania (percepcja wzrokowa, słuchowa, pamięć, logiczne myślenie, koordynacja wzrokowo-ruchową, koncentracja uwagi);
  • usuwanie lub minimalizowanie deficytów rozwojowych będących bezpośrednią przyczyną niepowodzeń szkolnych;
  • wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych oraz rozwijanie poszczególnych sprawności (czytanie, pisanie, liczenie) dających szansę na osiąganie sukcesów edukacyjnych;
  • przywrócenie prawidłowych postaw uczniów wobec nauki, wzbudzanie motywacji do obowiązków szkolnych i satysfakcji z efektów własnej pracy;
  • eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji.

JAK DZIAŁAMY

Zajęcia mają charakter indywidualnych spotkań. Dziecko uczy się poprzez zabawę. Podczas zajęć prowadzimy Trening sensomotoryczny oraz stymulację funkcji wzrokowych i słuchowych Metodą Warnkego.  Korzystamy z bardzo atrakcyjnych dla dziecka programów multimedialnych. Połączenie tradycyjnych i nowoczesnych metod daje bardzo dobre efekty. Stosowane ćwiczenia działają na przyczyny trudności, a nie na objawy, dzięki czemu dziecko w szybkim czasie osiąga sukcesy zauważane w szkole.

EFEKTY TERAPII

  • poprawa w zakresie percepcji słuchowej i wzrokowej;
  • lepsze zapamiętywanie;
  • rozpoznawanie i różnicowanie liter;
  • opanowanie umiejętności czytania i pisania;
  • zwiększenie płynności i tempa czytania;
  • poprawa w zakresie rozumienia czytanego tekstu;
  • mniejsza ilość błędów w pracach pisemnych;
  • bogatszy zasób słownictwa;
  • lepsze rozumienie poleceń;
  • poprawa sprawności grafomotorycznych – ładniejsze pismo, szybsze tempo pisania
  • poprawa koncentracji uwagi;
  • lepsze wyniki szkolne;
  • zwiększenie poczucia własnej wartości;
  • wzrost motywacji do nauki.

TERAPIA METODĄ WARNKEGO

O METODZIE

 

Metoda Warnkego to nowoczesna metoda terapeutyczna kierowana do dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego, z trudnościami w uczeniu, dysleksją oraz zaburzeniami mowy. Od wielu lat jest wykorzystywana przez terapeutów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, natomiast od 2010 roku również w Polsce. Wyróżnia ją to, że skupia się na przyczynach trudności, a nie na objawach. Podczas indywidualnych zajęć dziecko pracuje na specjalistycznym sprzęcie trenując funkcje odpowiedzialne za czytanie, pisanie, słuchanie, koncentrację uwagi itp.

Fred Warnke, twórca metody, odkrył, że u osób z dysleksją zaburzone jest automatyczne rejestrowanie i przetwarzanie bodźców wzrokowych, słuchowych i motorycznych. Zakłócenia te zachodzą na poziomie centralnego układu nerwowego i prowadzą do problemów z prawidłowym powtarzaniem i zapamiętywaniem słów, różnicowaniem i wyodrębnianiem głosek w słowach, poprawnym pisaniem oraz płynnym czytaniem.

TRENING ZA POMOCĄ BRAIN-BOY-UNIVERSAL

W przypadku zaburzeń procesów automatyzacji tradycyjne metody stosowane w szkole podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych lub wyrównawczych nie przynoszą spodziewanych efektów. W terapii Warnkego trening prowadzony jest za pomocą specjalistycznego urządzenia Brain-Boy-Universal. Dziecko grając w gry o odpowiednim poziomie trudności trenuje osiem podstawowych funkcji wzrokowych, słuchowych i motorycznych. Ćwicząc poszczególne funkcje na poziomie bazowym uzyskuje poprawę w zakresie umiejętności czytania i pisania. Zostało to potwierdzone licznymi badaniami weryfikującymi skuteczność metody.

Niezależnie od tego, czy dziecko posiada opinię o dysleksji czy też nie, warto aby już przy pierwszych oznakach trudności wzięło udział w terapii. Im wcześniej zostanie ona podjęta, tym większa będzie jej skuteczność – zwłaszcza w przypadkach, w których tradycyjne formy walki z trudnościami szkolnymi zawodzą.

Metoda Warnkego wspomaga również terapię logopedyczną. Jest wykorzystywana podczas specjalistycznych zajęć dla dzieci z trudnościami w uczeniu się, a także jako uzupełnienie treningu sensomotorycznego.

Trening słuchowy metodą Warnkego jest stałym elementem naszych zajęć pedagogicznych. Jeśli jest taka potrzeba, wypożyczamy również przenośne urządzenie Brain-Boy do domu, dzięki czemu dziecko może w warunkach domowych, o dowolnej porze kontynuować trening, co czyni go bardziej skutecznym. 

DLA KOGO

Metoda Warnkego dedykowana jest dzieciom, u których obserwuje się poniższe objawy:

  • zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD);
  • zaburzenia mowy;
  • trudności z rozumieniem pojedynczych słów lub poleceń;
  • problemy z opanowaniem umiejętności czytania i pisania;
  • liczne błędy podczas czytania i pisania: opuszczanie, zamiany lub gubienie liter, przekręcanie i/lub opuszczanie wyrazów, trudności z rozumieniem przeczytanego tekstu;
  • zaburzenia koncentracji uwagi;
  • trudności z odbiorem bodźców słuchowych (np. poleceń słownych) w warunkach zakłócających (szum w klasie, hałas);
  • dysleksja.

EFEKTY TERAPII

  • poprawa umiejętności czytania i pisania;
  • poprawa wyrazistości mowy;
  • poprawa w zakresie koncentracji uwagi;
  • lepsze wyniki szkolne.

Metoda Warnkego to skuteczna i kompleksowa terapia, która nie tylko poprawia konkretne umiejętności, ale także pomaga w harmonijnym rozwoju dziecka. Dzięki systematycznemu podejściu i regularnym ćwiczeniom wielu pacjentów osiągnęło znaczące postępy, co pozytywnie wpłynęło na ich wyniki w nauce i codzienne funkcjonowanie.

 

Zaufaj sprawdzonej metodzie i zapewnij swojemu dziecku wsparcie, którego potrzebuje, aby rozwijać się w pełni swoich możliwości. 

INTERACJA BILATERALNA

Masz wrażenie, że Twoje dziecko zmaga się z trudnościami w nauce, mowie, koordynacji ruchowej, koncentracji lub regulacji emocjonalnej? Terapia Metodą Bilateralną to innowacyjne podejście, które może wspomóc jego rozwój. Oferujemy indywidualnie dopasowane sesje terapeutyczne, które pomagają zharmonizować pracę obu półkul mózgowych, poprawiając zdolności przetwarzania informacji oraz wspierając rozwój poznawczy, ruchowy i emocjonalny .

CZYM JEST TERAPIA BILATERALNA?

Bilateralna Integracja to program terapeutyczny opracowany przez Sheilę Dobie, który koncentruje się na koordynacji i integracji obu stron ciała w celu poprawy współpracy dwóch półkul mózgowych, co wpływa na funkcjonowanie sensoryczno-motoryczne oraz poznawcze. Bilateralna Integracja wpływa na zwiększanie świadomości ciała, planowanie ruchu oraz automatyzację ruchów. Bardzo dobrze sprawdza się jako uzupełnienie terapii integracji sensorycznej, terapii odruchów oraz terapii logopedycznej. Poprawa koordynacji półkul mózgowych przekłada się na lepsze uczenie się, skupienie uwagi, zapamiętywanie itd.

Metoda Bilateralna jest odpowiednia dla dzieci, młodzieży i dorosłych, którzy mają problemy z koncentracją, nauką, koordynacją, a także dla tych, którzy doświadczają trudności emocjonalnych, takich jak lęki, traumy czy stres. Jest również skuteczna w terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD oraz dysleksją.

 

JAKIE SĄ KOLEJNE KROKI DIAGNOSTYCZNE I TERAPEUTYCZNE? 

1. Ocena zdolności bilateralnych: proces zaczyna się od szczegółowej oceny zdolności pacjenta do koordynacji ruchów ciała w 3 płaszczyznach: strzałkowej, poprzecznej i czołowej. Terapeuta identyfikuje obszary, w których występują deficyty lub asymetrie w ruchach. Diagnoza obejmuje dwa spotkania. Podczas pierwszej wizyty prowadzony jest wywiad z rodzicem w oparciu o kwestionariusze oraz badanie dziecka. Na drugiej wizycie, na którą przychodzi sam rodzic, terapeuta omawia wyniki diagnozy, przekazuje pisemną opinię oraz proponuje dalsze działania terapeutyczne.

2. Ćwiczenia i aktywności bilateralne: program obejmuje serię ćwiczeń i aktywności indywidualnie dobranych do potrzeb dziecka w celu poprawy koordynacji i integracji obu stron ciała. Ćwiczenia te mogą obejmować ruchy naprzemienne, ruchy krzyżowe oraz różnorodne zadania motoryczne i sensoryczne, które stymulują jednocześnie obie półkule mózgu. Terapia może odbywać się w dwóch trybach: cotygodniowe zajęcia w gabinecie bądź konsultacje co kilka tygodni w celu otrzymania kolejnych zaleceń do pracy w domu (tzw. program domowy).

3. Stopniowe zwiększanie trudności: ćwiczenia są dostosowywane do poziomu umiejętności pacjenta i stopniowo zwiększa się ich trudność, aby zapewnić ciągły rozwój umiejętności.

Nasza terapia opiera się na wieloletnich badaniach i jest prowadzona przez wykwalifikowanych specjalistów. Zapraszamy do kontaktu, aby dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z Metody Bilateralnej i umówić się na pierwszą konsultację.

O korzyściach terapii bilateralnej przeczytasz poniżej

TRENING SENSOMOTORYCZNY

Terapia sensomotoryczna jest w założeniach podobna do terapii bilateralnej, tylko proponuje nieznacznie zmodyfikowany zestaw ćwiczeń.  Przeznaczona dla dzieci, u których obserwuje się opóźnienia rozwoju psychoruchowego, zaburzenia mowy, trudności z nauką czytania i pisania, dysleksję, dysgrafię, nadruchliwość, trudności w zakresie koncentracji uwagi oraz zaburzenia koordynacji ruchowej i równowagi.

Metoda opiera się na założeniu, że przyczyną problemów rozwojowych lub trudności w uczeniu mogą być przetrwałe, niezintegrowane odruchy pierwotne (wczesnodziecięce), a także niewystarczająca współpraca między półkulami mózgowymi.
Regularny trening sensomotoryczny pozwoli zintegrować („wygasić”) odruchy, poprawić integrację półkul, wyrównać deficyty oraz umożliwi dziecku pokonanie szkolnych trudności. Proste sekwencje ćwiczeń wykonywane kilka minut dziennie dają doskonałe efekty.

Dla każdego dziecka opracowywany jest indywidualny program treningowy w oparciu o specjalistyczną diagnozę. Trening sensomotoryczny bardzo często wprowadzamy jako element terapii pedagogicznej. Ćwiczenia  wykonuje się na specjalnej kołysce oraz z wykorzystaniem innych specjalistycznych pomocy.

Dzięki treningowi dziecko jest bardziej skoordynowane, ładniej pisze, wyraźniej mówi. Dzięki metodzie poprawiamy pracę oczu, dzięki czemu dziecko zaczyna płynniej czytać.

 DLA KOGO

INTEGRACJA BILATERALNA I TRENING SENSOMOTORYCZNY?

 

Obie metody kierowane są do dzieci, u których obserwuje się:

  • zaburzenia koordynacji ruchowej (w tym dyspraksję);
  • trudności w uczeniu się;
  • trudności w skupieniu uwagi;
  • trudności z rozumieniem i zapamiętaniem słownych poleceń;
  • nadruchliwość;
  • nieprawidłową artykulację;
  • trudności w nauce czytania i pisania;
  • obniżoną sprawność manualną;
  • nieprawidłowy chwyt przyborów do pisania;
  • wolne tempo pisania, nieczytelne pismo;
  • mylenie linijek podczas przepisywania lub czytania;
  • nieprawidłową pozycję siedzącą (podpieranie głowy, podwijanie nóg i siadanie na nich, częste zmiany pozycji);
  • problemy z koordynacją ruchową;
  • trudności z opanowaniem wielu złożonych czynności ruchowych takich, jak jazda na rowerze, pływanie, łapanie piłki;
  • chorobę lokomocyjną;
  • problemami emocjonalnymi i społecznymi związanymi z brakiem pewności siebie i samooceną.

EFEKTY TERAPII

  • wzrost zdolności koordynacyjnych i motorycznych.
  • poprawa w zakresie czytania i pisania;
  • zwiększenie wyrazistości mowy;
  • lepsza sprawność manualna;
  • ładniejsze pismo;
  • lepsza koncentracja uwagi.
  • lepsze wyniki szkolne;
  • lepsza regulacja emocji i redukcja stresu.

Metoda Bilateralna oraz Trening Sensomotoryczny to bezpieczne, nieinwazyjne i efektywne formy terapii, które mogą przynieść znaczące korzyści zarówno w sferze poznawczej, ruchowej, jak i emocjonalnej. Dzięki niej wielu pacjentów odzyskało równowagę i pewność siebie, co przekłada się na poprawę jakości życia codziennego.

 

Skorzystaj z terapii  i zobacz, jak może ona wspomóc rozwój Twojego dziecka! 

TERAPIA RĘKI/GRAFOMOTORYKA

Indywidualna terapia ręki oraz grupowa Grafomotoryka to atrakcyjne zajęcia dla dzieci mające na celu usprawnianie motoryki małej. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom manualnym oraz zabawom dostarczającym wielu wrażeń dotykowych następuje normalizacja napięcia mięśniowego, zwiększenie precyzji i szybkości ruchów w obrębie dłoni i palców, rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej. W trakcie zajęć dziecko uczy się prawidłowego chwytu przyborów do pisania, doskonali sprawności grafomotoryczne oraz rozwija koncentrację uwagi.

Ręka to wyspecjalizowany narząd. Od jej sprawności zależy nie tylko prawidłowe pisanie, rysowanie czy wykonywanie czynności samoobsługowych. Rozwój sprawności manualnej ma bardzo duży wpływ na rozwój mowy, a zwłaszcza artykulacji. U małych dzieci manipulacje rękami mają wpływ na rozwój intelektualny.

DLA KOGO

Zajęcia przeznaczone są dla dzieci, które:

  • niechętnie wykonują czynności manualne (lepienie, rysowanie, wycinanie);
  • z trudem opanowują czynności samoobsługowe (zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, ubieranie itp.);
  • nieprawidłowo trzymają kredkę, długopis;
  • mają brzydkie pismo oraz wolne tempo pisania;
  • szybko się męczą podczas rysowania lub pisania, skarżą się na ból ręki;
  • maja trudności z koordynowaniem pracy obu rąk podczas czynności manipulacyjnych;
  • mają objawy nadwrażliwości dotykowej – nie lubią dotykać nowych i różnorodnych faktur (piasek, szorstkie materiały, lepiące substancje itp.);
  • wykazują wysokie zapotrzebowanie na stymulację w obrębie dłoni – domagają się zdecydowanego i mocnego ucisku dłoni, siadają na własnych dłoniach, bardzo mocno zaciskają ręce na przedmiotach, uderzają rękami w przedmioty o ostrych i wyraźnych fakturach;
  • mają wzmożone lub obniżone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej;
  • wykazują brak dominacji stronnej (żadna ręka nie jest dominująca);
  • są niepełnosprawne ruchowo i/lub intelektualnie;
  • są niewidome lub niedowidzące (dłonie dla tych dzieci są zmysłem kompensującym uszkodzony analizator wzrokowy);

EFEKTY TERAPII

  • większa sprawność manualna;
  • zwiększenie precyzji i szybkości ruchów w obrębie dłoni i palców;
  • sprawniejsze wykonywanie czynności samoobsługowych takich, jak: sznurowanie butów, zapinanie guzików itp.;
  • prawidłowy chwyt przyborów do pisania i rysowania;
  • zwiększenie tempa pisania;
  • ładniejsze pismo;
  • zwiększenie motywacji do wykonywania czynności manualnych.

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

Trening umiejętności społecznych to grupowe zajęcia kierowane do dzieci z zespołem Aspergera, z zaburzeniami zachowania, nieśmiałych oraz wszystkich tych, które doznają niepowodzeń w relacjach z innymi ludźmi.

Zajęcia są prowadzone przez wykwalifikowanego trenera umiejętności społecznych. Podstawową formą pracy jest drama, w której dziecko wchodząc w różne role trenuje zachowania typowe dla rozmaitych sytuacji społecznych. Głównym celem zajęć jest rozwijanie kompetencji społecznych i komunikacyjnych, budowanie pozytywnej samooceny, a w konsekwencji lepsze radzenie sobie w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi.

Po wstępnej rozmowie z rodzicami kierujemy dziecko do odpowiedniej grupy. W zależności od wieku uczestników zajęcia trwają 45, 60 lub 75 minut.

PROGRAM

Program przewiduje naukę takich umiejętności, jak:

  • zawieranie znajomości;
  • inicjowanie rozmowy;
  • pytanie i słuchanie;
  • reagowanie na krytykę;
  • rozpoznawanie komunikatów niewerbalnych (mimika twarzy, gesty, postawa ciała);
  • rozpoznawanie i nazywanie uczuć własnych i innych osób;
  • wyrażanie emocji w sposób akceptowany społecznie;
  • komunikowanie swoich potrzeb;
  • radzenie sobie z trudnymi sytuacjami;
  • rozwiązywanie konfliktów;
  • przestrzeganie norm i zasad obowiązujących w grupie.

EFEKTY

Dzięki udziałowi w zajęciach nasi podopieczni czują się pewniej w relacjach z rówieśnikami, lepiej rozumieją sytuacje społeczne oraz zachowania innych ludzi, potrafią komunikować swoje potrzeby, wyrażać swoje zdanie, lepiej rozwiązują konflikty oraz radzą sobie z trudnymi sytuacjami. Nabyte umiejętności społeczne wpływają znacząco na sferę emocjonalną. Dziecko jest spokojniejsze, zyskuje poczucie bezpieczeństwa, staje się bardziej samodzielne i niezależne.

PIERWSZAK NA MEDAL-PRZYGOTOWANIE DO SZKOŁY

Obserwacje wskazują, że wiele dzieci rozpoczynających naukę w szkole nie osiągnęło gotowości szkolnej, czyli takiego rozwoju funkcji słuchowych, wzrokowych i motorycznych, który pozwalałby na bezproblemowe nabywanie umiejętności czytania i pisania.

Poprzez odpowiednie działania możemy skutecznie przygotować dziecko do podjęcia nauki w szkole. Mamy wpływ na rozwój naszego dziecka oraz jego karierę szkolną.

W Logo-Spektrum organizujemy zajęcia dla dzieci 5-6-letnich, których celem jest wypracowanie umiejętności leżących u podłoża czynności czytania i pisania, rozwijanie gotowości szkolnej oraz minimalizowanie ryzyka dysleksji oraz niepowodzeń szkolnych. Podczas zajęć wprowadzamy wczesną naukę czytania metodą sylabową. Uczymy poprzez ruch i zabawę. 

Zajęcia prowadzone są w oparciu o naszą autorską metodę. Już od wielu lat cieszą się bardzo dużym powodzeniem.

JAK DZIAŁAMY

  • Zajęcia prowadzone są w małej grupie.
  • W atmosferze zabawy dzieci trenują umiejętności przydatne w szkole. Prowadzone ćwiczenia mają na celu stymuluję percepcji słuchowej, wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, a także rozwijanie pamięci, koncentracji uwagi oraz sprawności manualnych w tym grafomotorycznych.
  • Jednocześnie wprowadzamy wczesną naukę czytania, która, jak wykazały badania, ma wysoce korzystny wpływ na rozwój intelektualny i językowy dziecka, w tym na kształtowanie prawidłowej artykulacji.
  • W czasie zajęć obserwujemy dzieci, rozwijamy ich mocne strony, ale także wychwytujemy wszelkie nieprawidłowości rozwojowe po to, by w porę na na nie zareagować.

ROSNĘ Z MONTESSORI

Rosnę z Montessori to grupowe zajęcia, których celem jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka.

JAK DZIAŁAMY

KAŻDE ZAJĘCIA OBEJMUJĄ RÓŻNEGO RODZAJU AKTYWNOŚCI:

1. ROZGRZEWKA – zabawy zachęcające do działania, odkrywania i doświadczania. W tej części zajęć pojawia się sporo aktywności wspomagających rozwój manualny, koordynację, koncentrację uwagi. Przykładowe działania to: dziurkowanie, wkręcanie, przeplatanie, wycinanie, nawlekanie, zabawy wodą, śrubkami, drewnem, kłódkami i mnóstwem innych rzeczy. Maluchy nabywają umiejętności przydatnych w codziennym życiu.

2. ZMYSŁY – to prawdziwa uczta sensoryczna. Podczas sensorycznych zabaw stymulujemy zmysły dotyku, węchu, smaku, wzroku, słuchu, równowagi. Prawidłowy rozwój sensoryczny to pierwszy krok do rozwoju poznawczego. Dla dzieci zaś to po prostu fantastyczna zabawa i doświadczenie.

 3. MATEMATYCZNE POTYCZKI – zagłębiamy się w świat łamigłówek.  Aby wspierać rozwój umiejętności matematycznych w pierwszych latach życia, wprowadzamy takie aktywności, jak: tworzenie zbiorów, klasyfikowanie,  przeliczanie, a także poznawanie cyfr, rozwiązywanie dopasowanych do wieku zadań matematycznych. Jest to doskonała inwestycja rozwojowa na przyszłość. 

4. ZABAWY Z JĘZYKIEM POLSKIM – to wszechstronna stymulacja językowa, podczas której słuchamy baśni, poszerzamy słownictwo, rozwijamy kompetencje językowe, wprowadzamy dziecko w świat liter i wczesnej nauki czytania – spokojnie, bez presji, w swoim tempie.

 

5. EKSPERYMENTY  – to część zajęć, na którą czekają wszystkie dzieci.  Poprzez liczne doświadczenia, eksperymenty dzieci poznają świat, uczą się przez działanie, rozwijają ciekawość i rozumienie związków przyczynowo-skutkowych oraz rozmaitych zależności.  

 

PRACUJEMY W MAŁEJ GRUPIE

1 RAZ W TYGODNIU
 
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 45 MIN
 
ZAJĘCIA KIEROWANE SĄ DO DZIECI W WIEKU 3,5 – 5 LAT

METODA INTEGRACJI ODRUCHÓW MNRI® 

Czy Twoje dziecko boryka się z trudnościami rozwojowymi, sensorycznymi lub ruchowymi? Metoda MRNI (Masgutova Neurosensorimotor Reflex Integration) to innowacyjne podejście terapeutyczne, które może pomóc w harmonijnym rozwoju Twojego dziecka. Nasza oferta obejmuje indywidualnie dobrane sesje terapeutyczne, które skupiają się na integracji, co wspiera rozwój poznawczy, motoryczny oraz emocjonalny.

CZYM JEST TERAPIA ODRUCHÓW?

Metoda Integracji Odruchów MNRI® została opracowana przez dr Swietłanę Masgutovą. Polega na pracy z naturalnymi odruchami ciała, które są podstawowymi reakcjami neurologicznymi na bodźce. Odruchy te są istotne dla rozwoju motorycznego, emocjonalnego i poznawczego.
Dr Masgutova i jej zespół opierają opracowany program na założeniu, że wiele problemów rozwojowych wynika z nieprawidłowego przebiegu integracji odruchów. Metoda MNRI® pomaga w poprawie funkcjonowania układu nerwowego i ogólnej kondycji psychofizycznej pacjentów.
Jest stosowana na całym świecie przez wyszkolonych terapeutów, którzy pracują z pacjentami różnego wieku i z różnymi potrzebami rozwojowymi.

 

JAKIE SĄ KOLEJNE KROKI DIAGNOSTYCZNE I TERAPEUTYCZNE W MNRI®?

1. Ocena i diagnostyka: proces zaczyna się od szczegółowej oceny odruchów pacjenta oraz określeniu,  które odruchy są prawidłowo rozwinięte, a które mogą być zaburzone lub niedojrzałe. Diagnoza zazwyczaj obejmuje 2 spotkania – podczas pierwszego terapeuta prowadzi wywiad z rodzicem i badanie dziecka, na drugim spotkaniu specjalista omawia z rodzicem wyniki diagnozy oraz przekazuje pisemną opinię

2. Stymulacja i integracja: na podstawie przeprowadzonej diagnozy, terapeuta opracowuje indywidualny program ćwiczeń; w terapii wykorzystuje się różnorodne techniki fizyczne, aby stymulować i integrować odruchy. Mogą to być lekkie naciski, rozciąganie, ruchy rytmiczne i inne formy stymulacji sensoryczno-motorycznej. 

 3. Powtarzanie i utrwalanie: ćwiczenia i techniki są wielokrotnie powtarzane, aby utrwalić prawidłowe wzorce odruchów. Terapia może odbywać się w regularnie w gabinecie lub w domu (sesje mają wówczas charakter konsultacji, na których rodzic otrzymuje zalecenia do pracy w domu). 

DLA KOGO?

Metoda MNRI® jest stosowana jako wsparcie rozwoju i funkcjonowania dzieci i dorosłych z takimi wyzwaniami, jak:

  • autyzm,
  • ADHD,
  • zaburzenia przetwarzania sensorycznego,
  • zaburzenia przetwarzania słuchowego,
  • zaburzenia mowy,
  • problemy z koordynacją i motoryką,
  • lęki i fobie,
  • trudności w nauce,
  • opóźnienia rozwojowe.

KORZYŚCI TERAPII METODĄ MRNI®

  • poprawa koordynacji ruchowej i motoryki, 
  • lepsza integracja sensoryczna, co przekłada się na bardziej harmonijny rozwój;
  • wzrost zdolności poznawczych, takich jak koncentracja, pamięć i uwaga,
  • poprawa w zakresie funkcji emocjonalnych, w tym regulacji stresu i lęku;
  • usprawnienie mowy i komunikacji.

Metoda MRNI to holistyczne podejście do terapii, które pomaga usunąć przyczyny trudności rozwojowych, a nie tylko ich objawy. Dzięki niej wiele osób doświadczyło znaczącej poprawy w różnych obszarach życia, co przekłada się na ich większą niezależność i lepsze funkcjonowanie.

Odkryj możliwości, jakie daje terapia Metodą MRNI, i zapewnij swojemu dziecku wsparcie, którego potrzebuje!

TRENING SŁUCHOWY JOHANSEA

Czy Twoje dziecko zmaga się z trudnościami w nauce, koncentracji lub komunikacji? Metoda Johansena może być kluczem do poprawy funkcji słuchowych i umożliwienia lepszego rozwoju. 

Oferujemy indywidualnie dostosowany program terapii, który wykorzystuje specjalnie dobrane sekwencje dźwiękowe, mające na celu stymulowanie i rozwijanie zdolności przetwarzania słuchowego.

Zapewniamy kompleksową diagnozę oraz regularne monitorowanie postępów, aby osiągnąć najlepsze rezultaty.

Metoda Johansena, znana również jako Indywidualna Terapia Stymulacji Słuchowej (JIAS – Johansen Individualized Auditory Stimulation), to innowacyjny i naukowo potwierdzony program terapii słuchowej. Stworzona przez duńskiego specjalistę dr. Kaare Johansena, metoda ta opiera się na założeniu, że wiele problemów z nauką, mową i koncentracją może wynikać z zaburzeń przetwarzania słuchowego.

JAK DZIAŁA METODA JOHANSENA?

Metoda Johansena wykorzystuje specjalnie skomponowane dźwięki, które są indywidualnie dobrane na podstawie szczegółowej diagnozy. Dla każdego pacjenta tworzy się zindywidualizowaną płytę CD, która będzie odpowiadała wyłącznie jego profilowi słuchowemu.

Terapia odbywa się w domu, co sprawia, że jest wygodna i łatwo dostępna. Każdego dnia pacjent słucha dźwięków przez określony czas (najczęściej 10-15 min), co stopniowo stymuluje mózg do lepszego przetwarzania informacji słuchowych.

Cały trening trwa od 6 do 18 m-cy, dzieci najczęściej potrzebują 9-10 m-cy.

EFEKTY TERAPII:

  • Poprawa koncentracji uwagi.
  • Lepszy odbiór komunikatów słownych.
  • Rozwój językowy.
  • Zwiększenie zdolności do nauki i przyswajania nowych informacji.
  • Poprawa pamięci.
  • Zmniejszenie nadwrażliwości na dźwięki.
  • Wsparcie w rozwoju emocjonalnym i społecznym.

DLA KOGO?

Metoda Johansena jest skierowana do dzieci, młodzieży i dorosłych, u których stwierdzono zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD).  Metoda jest szczególnie skuteczna w przypadku nadwrażliwości słuchowej. Poleca się ją także osobom, które mają trudności w skupieniu uwagi i odbiorze komunikatów słownych w warunkach zakłóceń w otoczeniu. Metoda sprawdzi się u osób z dysleksją lub innymi trudnościami szkolnymi, u dzieci z zaburzeniami mowy, a także pacjentów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ADHD.  

Metoda Johansena to bezpieczne, bezinwazyjne i efektywne podejście do poprawy funkcji słuchowych, które przynosi realne korzyści w codziennym życiu. Dzięki niej wielu pacjentów na całym świecie doświadczyło znaczącej poprawy jakości życia.

Zaufaj sprawdzonej metodzie i zobacz, jak terapia Metodą Johansena może pomóc Twojemu dziecku!

SIŁOWNIA UMYSŁU

Siłownia umysłu to zajęcia, których celem jest stymulowanie rozwoju intelektualnego dzieci. Podczas zajęć główkujemy, eksplorujemy, wnioskujemy,  analizujemy 🙂 Gramy w niezliczoną ilość gier, w których rozwijamy pamięć, logiczne myślenie, umiejętność czytania i pisania oraz liczenia. Ważnym elementem zajęć jest poznawanie mnemotechnik, czyli sposobów na szybkie zapamiętywanie. Uczymy dzieci, jak się uczyć, dzięki czemu lepiej radzą sobie w szkole. Wszelkie aktywności odbywają się w formie gier i zabaw, dzięki czemu dzieci nie mają poczucia treningu.  

Zajęcia kierowane są do uczniów klas I-III

KORZYŚCI

  • pełny i bardziej harmonijny rozwój mózgu;
  • lepsza pamięć i koncentracja uwagi;
  • rozwój zdolności językowych;
  • rozwój logicznego myślenia;
  • poprawa wyników w szkole;
  • rozwój umiejętności pracy w zespole.