INTEGRACJA SENSORYCZNA
TERAPIA LOGOPEDYCZNA
TERAPIA PEDAGOGICZNA DLA DZIECI Z DYSLEKCJĄ
TERAPIA METODĄ WARNKEGO
TRENING SENSOMOTORYCZNY
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
PIERWSZAK NA MEDAL PRZYGOTOWANIE DO SZKOŁY
ZABAWY Z ORTOGRAFIĄ
SENSO-ZABAWY I BYSTRY MALUCH
MUZYKOTERAPIA
ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE
Terapia integracji sensorycznej to jedna z ważniejszych metod wykorzystywanych w pracy z dziećmi z problemami w rozwoju. Metoda kierowana jest do dzieci w wieku przedszkolnych i szkolnym. Zalecana jest w przypadku trudności szkolnych, ale z powodzeniem można ją stosować w u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową, zaburzeniach ze spektrum autyzmu. Może być także wykorzystana jako forma profilaktyki ewentualnych trudności w uczeniu się oraz stymulacja rozwoju dzieci prawidłowo rozwijających się.
Z uwagi na to, że metoda bazuje na stymulowaniu zmysłów, jest ona szczególnie polecana dzieciom, u których stwierdza się nadwrażliwość lub zbyt małą wrażliwość na bodźce zmysłowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe itp.).
Terapia integracji sensorycznej oparta jest na aktywności ruchowej oraz stymulowaniu zmysłów. Terapeuta stosując rozmaite techniki i atrakcyjne zabawy rozwija sprawność ruchową, manualną, koordynację wzrokowo-ruchową u dziecka. Na skutek terapii dzieci osiągają lepsze wyniki szkolne, lepiej czytają i piszą, lepiej mówią, ładniej rysują, opanowują złożone czynności ruchowe np. jazda na rowerze. Ponadto stwierdza się znaczącą poprawę koncentracji uwagi oraz zmiany w zachowaniu dziecka, które wpływają korzystnie na jego funkcjonowanie w szkole.
Terapia integracji sensorycznej daje widoczne efekty w rozwoju ruchowym, poznawczym, językowym, emocjonalnym i społecznym dziecka.
Metoda przeznaczona dla dzieci z:
Zaburzenia integracji sensorycznej najczęściej objawiają się:
Najczęściej spotykanymi dysfunkcjami integracji sensorycznej są: nadwrażliwość (obronność) dotykowa związana z wygórowaną reakcją na bodźce, nadwrażliwość oralna dotycząca okolic buzi, dyspraksja polegająca na trudnościach z zaplanowaniem i wykonaniem czynności ruchowych oraz niepewność grawitacyjna, której cechą charakterystyczną jest lęk przed zmianą pozycji ciała.
W Logo-Spektrum prowadzona jest profesjonalna terapia logopedyczna i neurologopedyczna zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży.
Zajęcia mają charakter indywidualnych spotkań i odbywają się zgodnie z ustalonym harmonogramem. Pierwsze spotkanie poświęcone jest diagnozie, na podstawie której opracowywany jest indywidualny program terapeutyczny.
Terapia logopedyczna prowadzona jest w sposób atrakcyjny dla dziecka. Podczas zajęć wykorzystujemy nowoczesne technologie i sprzęt. Korzystamy z uwielbianych przez dzieci multimedialnych programów do terapii logopedycznej. Dobór metod terapeutycznych odbywa się na podstawie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. W ramach terapii prowadzimy m.in. stymulację według metody Castillo-Moralesa, Swietlany Masgutowej, ćwiczenia Kinezjologii Edukacyjnej, a także Trening Sensomotoryczny oraz stymulację funkcji słuchowych i wzrokowych Metodą Warnkego.
Tylko systematyczna praca gwarantuje sukces terapeutyczny. Oprócz pracy w gabinecie konieczne są regularne ćwiczenia w domu, dlatego rodzice są partnerami w terapii. Obserwują zajęcia, uczą się określonych technik i ćwiczeń, które następnie stosują na co dzień. Wspólnie pracujemy na sukces dziecka, co znacząco przyspiesza oraz podnosi efektywność terapii.
Pamiętaj! W każdym wieku można rozpocząć terapię logopedyczną. Jednak im wcześniej zgłosisz się na terapię, tym lepsze będą jej efekty. Zbyt późne podjęcie działań terapeutycznych skutkuje wtórnymi dysfunkcjami w rozwoju emocjonalnym, społecznym i intelektualnym dziecka. Zaburzenia mowy zwiększają ryzyko dysleksji i mogą powodować trudności szkolne.
Jeśli nie jesteś pewien, czy mowa Twojego dziecka rozwija się prawidłowo, zgłoś się na konsultację. Na podstawie przeprowadzonej diagnozy otrzymasz zalecenia do pracy w domu bądź dziecko zostanie zakwalifikowane na zajęcia terapeutyczne.
Terapia pedagogiczna to specjalistyczne zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci z trudnościami szkolnymi, dysleksją, dysgrafią oraz z tzw. grup ryzyka dysleksji.
Czy wiesz, że już u cztero-, pięcio- i sześciolatków można stwierdzić ryzyko dysleksji?
Czy wiesz, że trudności szkolne na pierwszym etapie kształcenia mogą rzutować na całą karierę szkolną?
Wcześnie podjęte działania minimalizują ryzyko szkolnych niepowodzeń. Nigdy nie jest za wcześnie na podjęcie terapii.
Wiemy, w jaki sposób wspomagać rozwój dziecka, aby dobrze radziło sobie z wymaganiami szkolnymi. Diagnozujemy przyczyny niepowodzeń szkolnych za pomocą wystandaryzowanych testów. Na podstawie wyników diagnozy opracowujemy indywidualny program terapeutyczny.
Zajęcia mają charakter indywidualnych spotkań. Dziecko uczy się poprzez zabawę. Podczas zajęć prowadzimy Trening sensomotoryczny oraz stymulację funkcji wzrokowych i słuchowych Metodą Warnkego. Korzystamy z bardzo atrakcyjnych dla dziecka programów multimedialnych. Połączenie tradycyjnych i nowoczesnych metod daje bardzo dobre efekty. Stosowane ćwiczenia działają na przyczyny trudności, a nie na objawy, dzięki czemu dziecko w szybkim czasie osiąga sukcesy zauważane w szkole.
Metoda Warnkego to nowoczesna metoda terapeutyczna kierowana do dzieci z trudnościami w uczeniu, dysleksją oraz zaburzeniami mowy. Od wielu lat jest wykorzystywana przez terapeutów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, natomiast od 2010 roku również w Polsce. Wyróżnia ją to, że skupia się na przyczynach trudności, a nie na objawach. Podczas indywidualnych zajęć dziecko pracuje na specjalistycznym sprzęcie trenując funkcje odpowiedzialne za czytanie, pisanie, słuchanie, koncentrację uwagi itp.
Fred Warnke, twórca metody, odkrył, że u osób z dysleksją zaburzone jest automatyczne rejestrowanie i przetwarzanie bodźców wzrokowych, słuchowych i motorycznych. Zakłócenia te zachodzą na poziomie centralnego układu nerwowego i prowadzą do problemów z prawidłowym powtarzaniem i zapamiętywaniem słów, różnicowaniem i wyodrębnianiem głosek w słowach, poprawnym pisaniem oraz płynnym czytaniem.
W przypadku zaburzeń procesów automatyzacji tradycyjne metody stosowane w szkole podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych lub wyrównawczych nie przynoszą spodziewanych efektów. W terapii Warnkego trening prowadzony jest za pomocą specjalistycznego urządzenia Brain-Boy-Universal. Dziecko grając w gry o odpowiednim poziomie trudności trenuje osiem podstawowych funkcji wzrokowych, słuchowych i motorycznych. Ćwicząc poszczególne funkcje na poziomie bazowym uzyskuje poprawę w zakresie umiejętności czytania i pisania. Zostało to potwierdzone licznymi badaniami weryfikującymi skuteczność metody.
Niezależnie od tego, czy dziecko posiada opinię o dysleksji czy też nie, warto aby już przy pierwszych oznakach trudności wzięło udział w terapii. Im wcześniej zostanie ona podjęta, tym większa będzie jej skuteczność - zwłaszcza w przypadkach, w których tradycyjne formy walki z trudnościami szkolnymi zawodzą.
Metoda Warnkego wspomaga również terapię logopedyczną. Jest wykorzystywana podczas specjalistycznych zajęć dla dzieci z trudnościami w uczeniu się, a także jako uzupełnienie treningu sensomotorycznego.
Metoda Warnkego dedykowana jest dzieciom, u których obserwuje się poniższe objawy:
Terapia sensomotoryczna jest dedykowana dzieciom, u których obserwuje się opóźnienia rozwoju psychoruchowego, zaburzenia mowy, trudności z nauką czytania i pisania, dysleksję, dysgrafię, nadruchliwość, trudności w zakresie koncentracji uwagi oraz zaburzenia koordynacji ruchowej i równowagi.
Metoda opiera się na założeniu, że przyczyną problemów rozwojowych lub trudności w uczeniu mogą być przetrwałe, niezintegrowane odruchy pierwotne (wczesnodziecięce).
Regularny trening sensomotoryczny pozwoli zintegrować („wygasić”) odruchy, wyrównać deficyty oraz umożliwi dziecku pokonanie szkolnych trudności. Proste sekwencje ćwiczeń wykonywane kilka minut dziennie dają doskonałe efekty. Dla każdego dziecka opracowywany jest indywidualny program treningowy w oparciu o specjalistyczną diagnozę.
Terapia sensomotoryczna kierowana jest do dzieci, u których obserwuje się:
chorobę lokomocyjną.
Świetnym uzupełnieniem terapii sensomotorycznej jest stymulacja funkcji słuchowych i wzrokowych Metodą Warnkego
Indywidualna terapia ręki oraz grupowa Grafomotoryka to atrakcyjne zajęcia dla dzieci mające na celu usprawnianie motoryki małej. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom manualnym oraz zabawom dostarczającym wielu wrażeń dotykowych następuje normalizacja napięcia mięśniowego, zwiększenie precyzji i szybkości ruchów w obrębie dłoni i palców, rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej. W trakcie zajęć dziecko uczy się prawidłowego chwytu przyborów do pisania, doskonali sprawności grafomotoryczne oraz rozwija koncentrację uwagi.
Ręka to wyspecjalizowany narząd. Od jej sprawności zależy nie tylko prawidłowe pisanie, rysowanie czy wykonywanie czynności samoobsługowych. Rozwój sprawności manualnej ma bardzo duży wpływ na rozwój mowy, a zwłaszcza artykulacji. U małych dzieci manipulacje rękami mają wpływ na rozwój intelektualny.
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci, które:
Trening umiejętności społecznych to grupowe zajęcia kierowane do dzieci z zespołem Aspergera, z zaburzeniami zachowania, nieśmiałych oraz wszystkich tych, które doznają niepowodzeń w relacjach z innymi ludźmi.
Zajęcia są prowadzone przez wykwalifikowanego trenera umiejętności społecznych. Podstawową formą pracy jest drama, w której dziecko wchodząc w różne role trenuje zachowania typowe dla rozmaitych sytuacji społecznych. Głównym celem zajęć jest rozwijanie kompetencji społecznych i komunikacyjnych, budowanie pozytywnej samooceny, a w konsekwencji lepsze radzenie sobie w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi.
Po wstępnej rozmowie z rodzicami kierujemy dziecko do odpowiedniej grupy. W zależności od wieku uczestników zajęcia trwają 60 lub 75 minut.
Program przewiduje naukę takich umiejętności, jak:
Dzięki udziałowi w zajęciach nasi podopieczni czują się pewniej w relacjach z rówieśnikami, lepiej rozumieją sytuacje społeczne oraz zachowania innych ludzi, potrafią komunikować swoje potrzeby, wyrażać swoje zdanie, lepiej rozwiązują konflikty oraz radzą sobie z trudnymi sytuacjami. Nabyte umiejętności społeczne wpływają znacząco na sferę emocjonalną. Dziecko jest spokojniejsze, zyskuje poczucie bezpieczeństwa, staje się bardziej samodzielne i niezależne.
Obserwacje wskazują, że wiele dzieci rozpoczynających naukę w szkole nie osiągnęło gotowości szkolnej, czyli takiego rozwoju funkcji słuchowych, wzrokowych i motorycznych, który pozwalałby na bezproblemowe nabywanie umiejętności czytania i pisania.
Poprzez odpowiednie działania możemy skutecznie przygotować dziecko do podjęcia nauki w szkole. Mamy wpływ na rozwój naszego dziecka oraz jego karierę szkolną.
W Logo-Spektrum organizujemy zajęcia dla dzieci 5-6-letnich, których celem jest wypracowanie umiejętności leżących u podłoża czynności czytania i pisania, rozwijanie gotowości szkolnej oraz minimalizowanie ryzyka dysleksji.
Zajęcia prowadzone są w oparciu o naszą autorską metodę. Już od kilku lat cieszą się bardzo dużym powodzeniem.
Zabawy z ortografią to grupowe zajęcia dla dzieci z dysleksją i dysortografią, a także dla uczniów, którzy popełniają błędy w pisowni oraz mają problem z przyswajaniem i stosowaniem reguł ortograficznych.
Nauka ortografii może być ciekawa i zabawna - wystarczy zastosować odpowiednie metody. W czasie zajęć w naszym centrum dzieci są aktywne, grają, bawią się, uczą się w ruchu. Wykorzystujemy nowoczesne metody, stale poszukujemy nowych rozwiązań, by wspomóc każde dziecko w opanowaniu prawidłowej pisowni.
Prowadzimy ogólnorozwojowe zajęcia dla niemowląt i małych dzieci.
Zajęcia mają na celu stymulowanie wszechstronnego rozwoju dzieci poprzez zabawę oraz budowanie więzi pomiędzy dzieckiem a rodzicem.
Pracujemy w dwóch grupach wiekowych:
SENSO-ZABAWY: 8 m-c – 2 lata
BYSTRY MALUCH: 2 – 4 lata
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego pedagoga, specjalistę od wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. W zajęciach młodszej grupy uczestniczą rodzice wraz ze swoimi pociechami. Podczas zajęć wspólnie bawimy się, baraszkujemy, ruszamy, tańczymy, śpiewamy, malujemy, lepimy. To wspólny czas pełen radości i zabawy.
Wykorzystujemy elementy wielu metod wspierających rozwój dziecka: metoda Weroniki Sherborne, metoda Marii Montessori, integracja sensoryczna, muzykoterapia, gimnastyka mózgu Dennisona, pedagogika zabawy, program wspomagający komunikację Knill'ów i wiele innych.
Radosne zabawy angażujące wszystkie zmysły dziecka wpływają na rozwój ruchowy, poznawczy i językowy. Szczególne znaczenie mają ćwiczenia motoryki małej (ręki), która stanowi podstawę rozwoju intelektualnego oraz mowy. Stymulujemy percepcję wzrokową i słuchową. Uczymy współżycia w grupie rówieśniczej, komunikowania się i wyrażania swoich emocji.
Podczas zajęć obserwujemy dzieci, wzmacniamy ich mocne strony, ale też wychwytujemy wszelkie nieprawidłowości rozwojowe po to, by w porę im zaradzić.
Muzykoterapia to metoda, która, dzięki odpowiednio wyselekcjonowanym utworom muzycznym oraz instrumentom, poprawia funkcjonowanie osób z różnymi problemami natury emocjonalnej, umysłowej i fizycznej.
Podczas zajęć wykorzystujemy wspaniałe właściwości muzyki i jej ogromny wpływ na funkcjonowanie człowieka. Od dawna wiadomo, że muzyka reguluje pracę organizmu, poprawia nastrój, wyzwala emocje, kształtuje osobowość, wpływa na zachowanie oraz stymuluje procesy poznawcze. Muzyka jest niesamowicie uniwersalnym środkiem, który dla wielu z nas jest przyjemny. Rolą muzykoterapeuty zaś jest sprawić, aby ta przyjemność spełniała konkretne terapeutyczne cele.
UWAGA: muzykoterapii nie należy mylić z zajęciami umuzykalniającymi dla dzieci, których zadaniem jest rozwijanie uzdolnień muzycznych, pamięci, wyobraźni muzycznej czy kształtowanie poczucia rytmu. W muzykoterapii dźwięk, rytm, aktywność ruchowa przy muzyce, używane instrumenty mają wartość terapeutyczną.
Szczególnie zapraszamy dzieci:
Zajęcia umuzykalniające to energetyczne i pełne radości spotkania z muzyką dla dzieci i ich rodziców. Podczas zajęć bawimy się przy muzyce, tańczymy, śpiewamy, rytmicznie klaszczemy i tupiemy, poznajemy instrumenty muzyczne, osłuchujemy się z różnymi gatunkami muzyki, uczymy się piosenek, kształtujemy słuch i poczucie rytmu. To czas wypełniony dźwiękiem, rytmem i pozytywną energią!
Nasze zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego pedagoga, muzykoterapeutkę, absolwentkę Akademii Muzycznej.
Badania dowodzą, że zajęcia umuzykalniające mają bardzo korzystny wpływ na rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dziecka.
Copyright © 2020 LOGO-SPEKTRUM | atwi.pl